Sabtu, April 25

after we have left our houses.


bapok.

aku benci perkataan itu. dan aku lagi benci melihat golongan yang memiliki personaliti itu. aku benci sehingga boleh berasa fobia melihat bapok walaupun mereka berada jauh dari aku.

ketika aku di zaman muda-mudi twist dahulu, aku pernah berjalan-jalan bersama kawan-kawan sejahanam untuk melihat scene bapok di kl. ketika itu, port paling baeek ialah di esso ampang, depan gleneagles hospital. ibarat masuk kelab malam, tapi versi stesen minyak. siap ada kereta pasang lagu hiphop kuat-kuat bajet tokyo drift. dan pelayan anda ialah bapok.

seram.

dan sepanjang di situ, aku berada di dalam kereta, bermuka cemas dan ketat. dan ada satu ketika aku berasa seperti nak menangis bila salah seorang dari bapok itu menghampiri kereta kami. seperti melihat kangkung berjalan.

aku seorang realis. aku tidak boleh menerima suatu perubahan yang sebenarnya tidak boleh diubah langsung. dan apabila aku melihat awek yang cun peha putih tapi suara garau black metal berhalkum, ianya boleh membuatkan aku mati pucuk selama 5 minit.

di tempat belajar aku, golongan nigga dan pak arab selalu membuat hal bajet kuat. mereka ingat mereka ghetto dan liar.

pada suatu hari, kawan aku, encik lee chiko pergi membuat assignment di study room di kondominium depan kawasan perumahan aku di cyberjaya bersama group membersnya. dan tiba-tiba segolongan nigga mengacau mereka.

lalu encik lee chiko menelefon aku dan kawan-kawan aku untuk meminta pertolongan. dan seperti wonderpets yang berjanggut, kami datang memberi pertolongan.

dan di tempat kejadian.(ayat telah di alih bahasa. jangan jadi bodoh sangat nak percaya nigga boleh sembang melayu fluent.)

kami: ko ni da kenapa bai? apsal kurang ajar sangat? ko tak nampak orang tengah buat assignment apsal ko nak kacau?

nigga: mane ade bai. aku tak kacau pun dorang ni. da si bapok tu layan sembang ngan aku so aku layan ar. salah ke? tak en?

lalu aku melihat sekeliling. aku tidak melihat seorang bapok pun di dalam study room ni.

kami: ko agak-agak ar nak ngarut pon. aku tak nampak sorang bapok pon kat sini. bibir ko da la besar dan hitam en. sepak gak kang.

nigga: betul la jon. aku nak tipu buat ape. ko tanye la member ko ni ade ke tak bapok kat sini.

kami: wei lee, ade bapok ke dalam bilik ni tadi?

lee:(bernada cemas) erm. ade. sorang group member assignment aku bapok. die pegi tandas jap.

kami: so sebenarnye camne cite ni? si nigga ni kacau korang ke tak sebenarnye ni?

lee: die kacau bapok tu je. tapi sebab aku da rase takleh blah sebab si nigga ni tak paham bahasa orang dah suruh blah en, tu sebab aku call korang ni.

dan aku tidak boleh menerima kenyataan bahawa aku(dan termasuk member-member aku yang juga anti bapok) telah memback up seorang bapok pada hari itu. sial.

4 ulasan:

teRi berkata...

haha.. aku caya ko mmg fobia atau anti bapok lantaran peristiwa lu mengegel dek diraba bapok..

tp yg musykilnya... btol ke lu g sound nigga tsebut? pehh.. bok da berubah.. dulu makcik coe lupa nak buh ubi dalam masakan lu pon, lu senyap je.. kacak2.. haha..

bok, rajin2 la update.. wa peminat lu dow.. sonok baca.. rasa mcm katil lu sebelah gua je main gitar karen masa gua ngah tdo.. i lap u.. lol

Bok Aizad berkata...

kepada teRi: bukan aku yang sound la. bace bebetul. di situ tertulis kami. maka bkn la aku sorg2 yg sound. aku masih insan yg kudus. owh ya. aku pun rindu gak time duk umah sebilik ngan ko dulu. rindu dengkur perang ko. haha.

teRi berkata...

fak.. gua xbaca btol2.. biasanya blogger akan menulis nama watak.. aku ingatkan ko buh nama ko sebab ko bsungguh2 menceritakan bahawa ko anti bapok.. skali rupa2nya gua tertipu.. haha..

p/s- gua saja dengkor sungguh2 utk teman ko main gitar.. kata jemming.. ade bekap singer tu wehh.. lol..

Unknown berkata...

oh.
bapok memang memualkan.
ada skali i hampir senget sebelah pipi lantaran hampir di tempeleng oleh seekor bapok y berjamban besar dan muka pecah.
jadi bapok tak lawa.
jadi lelaki pula tak lalu nk tengok.
;)

gerun2.
tangan dia besar mcm pelepah kelapa.