Isnin, April 13

goodbye blue sky.


"hahahaha. hahaha."

"ok la wei, aku blah dulu. ngantuk dah ni bai."

berjalan ke kereta lalu menghidupkan enjin.

membuka tingkap sambil mendengar lagu yang berkumandang di radio.

indah.

memandang cermin sisi kiri. tiada kenderaan.

memasukkan gear undur dan menekan minyak.

kereta berundur dan aku pusingkan stereng ke arah kiri.

"pin!! piiinnn!! "

apakah?

kelihatan dari arah bertentangan, sebuah motosikal 135lc membawa laju sambil penunggangnya memandang panas terhadapku.

"woi bodoh! kau dah buta ke ape? baru belajar bawak kete ke?!"

si rempit budak-budak bermuka hingus. dan berlalu pergi dengan lajunya.

aku terdiam. memandang ke arah sebuah papan tanda.

papan tanda berjenama "laluan sehala".

aku berada di laluan yang betul. mengikut arah laluan sehala itu.

kau pula si rempit, di laluan yang salah.

mungkin aku patut masuk kelas memandu balik. lesen memandu aku zaman linkin park. mungkin di zaman shuffle sekarang, laluan sehala membawa maksud lain.

4 ulasan:

Muhammad Rafiq Hasrudin berkata...

hmfhmnff punya rempit!

Tanpa Nama berkata...

hahaha, manada lesen berzaman lain lain. haiya. rempit biasa la. satu hala, jadi dua hala beb. dua hala jadi tiga hala pun boleh.

pali gagah berkata...

rempit = bodo
bobok = syg m**l*n lebeh
tu la kao kuar smlm tak ajak ako lagi

Bok Aizad berkata...

kepada .kakijalan.: hmmpffhhmphmfmsdihfkfdjfdf!! amarah! amarah!!

kepada Roo: ade satu kali tu pernah jadi jalan sehala jadi 5 hala. hebat rempit nih.ade byk degree.

kepada pali gagah: gagah ke tu?