Khamis, April 2

love reign o'er me.


terbeliak.

damn. aku tak boleh tidur. aku dah rasa macam sial. kelas pukul 9 pagi. memang terbaik.

aku guling kiri. guling kanan. hadap siling. meniarap. tak dapat.

meneguk air mineral semulajadi jenama cactus. dengan harapan badan berasa sejuk lalu aku cuba tidur.

yes. tetap tak dapat. aku mula resah.

aku mencapai sebatang dunhill dari kotak bergambar seram. aku sedut. hembus. sehingga tinggal puntung.

aku bermain psp ku. baiklah sudah mengantuk.

tidur.

............

babi. terbangun balik. aku terdengar suara gelakan kecil.

membesarkan telinga sambil dalam keadaan statik dalam mode berlakon tidur.

cengkerik. bukan suara gelak.

jap. nape makin kuat bunyi cengkerik ni? macam bunyi ju-on sikit lebey kurang.

abaikan. mata dan telinga terlampau berat. lalu tertidur.

.........

terbangun. sudah pagi. encik lee chiko naik ke bilik aku dengan tujuan ingin mengejut ke kelas. beliau berasa kagum aku bangun dahulu.

"wei cargas mandi. breakfast kat plaza."

plaza ialah sebuah warung makan di tempat belajar aku.

lalu aku bangun dan mandi. mengelap badan. mengenakan seluar jeans dan tshirt.

sambil menunggu encik lee chiko habis mandi, aku membaca novel. sambil berbaring di atas katil.

"50 facts that should change the world". nukilan jessica williams.

pilihan buku yang silap. aku terkunci pintu bilik aku. dan aku tertidur mati ibarat beruang berhibernasi.

kesian encik lee chiko. aku tak boleh bayang berapa juta kali kau ketuk pintu bilik aku tapi tiada jawapan. mesti rase macam ufo.

4 ulasan:

LiLohOnEy berkata...

haha..

tetiba mcm terlawak..

akibat xley tdow..

keh3...



*len kali kalo mlm tu xleh tdow,, xyah tdow tros..baru xterjd beruang berhibernasi ;p *

.kakijalan. berkata...

haha.
itu baru 50 facts.
kalau 100++ aku rasa sampai hari pun ko masih tidur.

Bok berkata...

kepada LiLohOnEy: aku telah mencuba, tapi tewas. aku kecewa dan memerlukan methamphetamine.

kepada .kakijalan.: kalau 200++ facts, lawat la aku kat icu.

pali berkata...

bok,aku dapat rasa aura jeles..kau tahu ape aku maksud kan di sini..