Khamis, Disember 10

Terkuncit Lalu Tercirit

Di petang hari, tanpa sebarang angin bertiup sepoi-sepoi di celah aluran telinga caping ku ini. Aku merasakan seperti badai yang tak kan berlalu sepanjang bulan ini. Kenapa aku perlu begini dan aku tidak mahu begini.

Ok2, cool semua. Keadaan sebegini seringkali terjadi setelah aku selesai workout untuk mendapatkan tubuh yang buff (eight packs perlu selalu maintain bro..)

Anda semua tentu perasan dengan trend yang pernah melanda Malaysia suatu ketika dahulu, kamera Digital Single Lens Reflex atau dengan nama yang lebih ringkas DSLR. Kamera ini semasa zaman aku masih di dalam Rejimen Askar Melayu Di Raja lagi (sekitar tahun 1993) sudah pun mempraktik-kan penggunaan nya ketika dalam aktiviti menyelamatkan tentera Amerika Syarikat di Mogadishu. Tentu ramai yang tidak tahu tentang perkara ini, bukan? Kamera ini, yang pada masa itu mempunyai nilai harga yang amat tinggi tetapi hanya dengan spesifikasi yang average jika dibandingkan dengan harga-nya pada masa sekarang. It's not worth it bak kata orang Caucasian.

Tapi, apa yang aku cuba katakan di sini, bukan pasal kamera DSLR mahu pun Rejimen Askar Melayu Di Raja. Ini yang cuba diperkatakan, which is worth it.


Sumber: tidak dapat diingatkan semula. Maaf. (Sila klik imej untuk gambaran yang lebih jelas)

Tiada ulasan: