Rabu, Disember 9

Aku Idam-kan Ini



Aku tertanya-tanya mengapa Malaysia tidak mampu mempunyai suasana bekerja seperti ini? Faktor wang? Tidak mungkin. Kita punya 'orang besar' yang mampu beli pesawat pejuang Sukhoi suka hati ibubapa dia kot. Jika ada, sila mention satu. Aku akan hantar resume tentera aku untuk bekerja di sana.

Bagi aku, Larry Page (bukan penyanyi Brit-pop ya) serta Sergey Brin merupakan saintis komputer agak bersifat keterbukaan dengan bersikap lebih open, which means, tidak takut untuk menghadapi serta melakukan kelainan dalam style bekerja mereka. Pekerja-pekerja di Google juga turut mengalami sifat serta meng-adapt cara ini tanpa rasa ragu-ragu atau timbul sebarang rasa takut untuk melakukan suatu kelainan hari demi hari dalam menempuh kerjaya mereka.

Dan, aku rasa ini yang diperlukan oleh kita sebagai rakyat Malaysia (kata One Malaysia braahh..) macam mamat dalam video bawah ni cakap, "We try to avoid bureaucracy, and i think, encik hatikudus memang handsome sekali..."



Working enviroment dalam Malaysia? Macam mana nak avoid bureaucracy dow? Cakap senang la...sebab cakap senang-lah aku menulis tentang ini..

By the way, mamat Larry Page dengan Sergey Brin ni menghabiskan pengajian Ph.D. mereka di Stanford. Tak boleh nak kata apa la kan. And money is everything. Kalau ada duit, tapi tidak mempunyai apa-apa effort untuk melakukan kelainan, useless la jugak.

Well then, kudus tidak semestinya baik. Apa pendapat anda semua?

Tiada ulasan: