Sabtu, Disember 19

konserto terakhir pt6.

"kau tak paham dowh. kau takkan paham" kob bersuara.

aku mendengar dengan teliti. aku ada terasa sedikit mengantuk, dan terasa mahu menguap, tapi aku cuba menahan untuk berbuat demikian. mengetahui perangai kob yang panas baran, perasaan itu hilang tiba-tiba.

"kau fikir la joe. kite main tadi dah sedap dah. aku rasa kite dah bagi all out dah. tapi camne la sial dorg boleh bagi band yang main macam simple plan tu menang. lagu leleh la bai. main pon chord basic. pantek ko tau wei." marah kob.

aku merenung ke arah gitar bass kob. patah dua. memang emosi si kob ni. nak ikutkan aku pun bengang. kitorang dah praktis gile babi untuk battle ni. tapi band hingus yang menang. main macam simple plan. nak ganas lagi boleh la aku cakap main macam secondhand serenade. nak lagi ganas bole la aku cakap main macam puki. aku nampak tomi menyalakan rokok. muka tiada perasaan. cool memanjang.

"takde luck kot hari ni." aku cuba menenangkan keadaan.

"luck? luck?? abah ko luck. ni bukan pasal takde luck. ni pasal kronism. dan pasal cool atau tidak cool."

"ko nak kate kite x cool? x hensem? aku rase ko sorang je kob." pintas juan membakar keadaan.

kob lantas bangun dan menuju ke arah juan sambil membukukan penumbuk namun sempat di halang oleh joyce. "enough already ok?! im tired of both of u. asyik nak bergaduh saja." kata joyce dengan bahasa melayu separa british.

keadaan kembali tenang. ibarat pepatah malaikat lalu. begitulah keadaannya. terlihat tomi menghembuskan asap rokok sambil membuat bentuk bulat. tegar.

"guys, nah air. kite chill dulu. jangan kecoh-kecoh." shoshanna datang membawa air tin yang di beli dari kedai runcit berhampiran.

"thanks shoshanna." aku berkata. shoshanna tersenyum kepada aku.

***

kringgg. kringggg.....!

handphone aku berbunyi ketika aku sedang sedap tidur.

"yang, u kat mane ni?"

"i kat rumah kob la. nape?"

"kan u janji nak kuar ngan i hari ni. u lupe ek?"

"owhh. hmm. give me 30 minutes. i nak siap jap. jumpe kat lrt k."

"ok bye sayang. luv u."

"luv u too. bye."

"sape tu wei?" tanya kob. kebetulan dia sedang berada di dalam bilik tempat aku tidur sambil bermain dota.

"ohh. shoshanna." jawab aku.

kob terdiam.

bersambung..



Tiada ulasan: