Jumaat, Januari 30

Ini Bukan Novel

Prolog : 2007

ini kisah benar..cerita ini berkisar tentang seorang insan yg dahulunya seorang kawan tp kini ianya tidak lebih dari tajuk perbualan tika ingin membuat dosa kering..beliau ku gelarkan sebagai matlan (bukan nama sebenar)..

Bab 1 : Permulaan Indah

pada permulaan perkenalan kami bersama matlan memang kelihatan seperti tiada masalah..aku akui beliau seorang yg mesra alam dan murah dgn senyuman..encik p yg bawa beliau ke dalam dunia kami..tp encik p bukan seperti beliau..lama-kelamaan sifat sebenar matlan terdedah..

Bab 2 : Muka Sayu. Poket Menangis.

matlan sering mengepau rokok membe sedangkan beliau berkemampuan untuk membeli sekotak dunhill 20 ( pada masa itu harganya RM 7.20 )..kalo hari2 asek kena pau je mane bole tahan dowh..dan yg menyakitkan hati beliau jarang membeli rokok..damn! cane aku nk pau blk rokok kau..matlan juga sering menceritakan kisah beliau dgn awek beliau (sambil menghisap rokok yg baru di pau)..aku tak kesah sbb beliau ceritakan pada encik bok..tp aku kesah tentang rokok tu sbb beliau tgh isap dunhill 14 aku..

Bab 3 : Muka Joker. Hati Pasrah. Umpatan

beliau sering ceritakan perihal masalah beliau dgn awek beliau kepada encik bok..walaupun pada masa tu ada 5 org yg tgh lepak di situ tp cerita itu hanya di tujukan pada encik bok seorang..ya, encik bok bagai memegang jawatan Dr. Love di mata beliau..aku tak kesah sebenarnya kerna bukan aku yg bekerja di kaunter pengaduan itu..tp aku kesah sbb cerita beliau itu sedikit sebanyak telah mencemarkan mood hepy kami yg tgh melepak..lebih2 lg pada encik bok..

kalo sekali dua takpe la jugak tp kalo dah hari2 beliau cerita benda yg sama je, sapa yg tak rasa nak naik kaki..asal jumpa matlan je, mesti tajuk perbualan beliau ialah "awek ku" dan ayat pertama beliau ialah "Weh, pesal awek aku tu...." atau "Adoi, awek aku ni kan bok....". hmm amat jarang ayat pertama yg keluar dari mulut beliau ialah "Hai, kau sihat hari ni?" atau "Wow, kau semakin kacak.".. tapi yg aku selalu dengar ialah "Eh b*k, kenapa kau semakin gemuk?" ( aku tidak bermetafora )

tp aku kagum dgn encik bok..encik bok berjaya melayani kerenah matlan itu dengan senyuman dan nasihat membina walaupon di hati beliau terbit ayat2 carutan menghina..muka aku pada masa itu membawa maksud "kau ni menjengkelkan"..hanya encik bok yang faham maksud air muka aku tatkala itu..


To Be Continued...



cerita ini terpaksa dihentikan setakat ini..tiba2 aku bz..kalau aku free nanti aku akan sambung..nantikan kisah menyayat hati di kedai mamak dalam bab 4..

4 ulasan:

LiLoHoNeY berkata...

continue cpt2 ;p

Bok berkata...

owh ko puji aku. rasa mcm nak cium ko.

Fit berkata...

kepada cik LiLoHoNeY : mekaseh kerana sanggup membaca karangan ku..aku akan cuba mencari waktu terluang..

Fit berkata...

kepada encik bok : aku bukan sengaja memuji kau..tapi aku terima ciuman kau..