Sabtu, Januari 17

entri tanpa gambar.

aku memang tak paham.

kenapa baru sekarang orang nak sibuk boikot israel?

nak tahu apa lagi yang patut kau boikot? produk dari arab saudi. mereka banyak duit, dan mereka menjual minyak kepada amerika. tapi apabila disuruh menghentikan penjualan ke amerika, mereka refuse, dan berkata mengapa mereka perlu rugi disebabkan peperangan yang berlaku di negara orang lain, which is negara itu ialah palestin.

dan orang arab yang datang ke malaysia masih dengan perangai berlagak mereka. masih mengunjungi designers boutique di the curve dan one utama, yang mana kebanyakan jenama itu datang dari amerika dan israel.

ada mereka peduli tentang palestin?

4 ulasan:

wunny_hunny berkata...

hehe..betol jgak kn ckp anda..
sokong~

naughtyz berkata...

Dari dulu lagi dh suruh boikot brg america. Tapi semangat taik ayam tuh sekejap jer. Kajian menunjukan pemboikotan pada waktu lepas penurunan pejualan brg import dari negara luar termasuk us hanya turun 11%. meaning?

Tanpa Nama berkata...

betol2 ! kite ni kire seagama je ngan dorang tapi arabic peoples tuh da kire seagama dan sebangsa ngan dorang pon ley wat bodo je . tak paham .. tak paham .

Bok berkata...

kepada wunny_hunny - mekaseh, teruskan menyokong aku. haha mcm sial.

kepada naughtyz - dunia secara amnya memang byk menggunakan produk keluaran us. dan aku rasa kebanyakan barangan yang kita ada dan kita pakai keluaran us. bagi aku, boikot barangan us ni dah tak relevan. nak lawan us hanya dengan cara sekatan penjualan minyak. dan benar, arab saudi boleh melawan us dengan tidak menjual minyak kepada us, tapi orang arab bangsa paling tamak dan besar kepala. so marilah berdoa untuk kesejahteraan penduduk gaza kerna itu saja yang termampu dilakukan.

kepada Tanpa Nama - aku pon tak paham.