Rabu, Mei 20

schizophrenia melanda jati diri.



culture shock..

ia merangkumi pelbagai tema dan keadaan. dari budak kampung ke budak bandar. dari berseluar jeans pasar malam ke jeans levi's berharga ratusan ringgit. dari t-shirt pagoda ke baju berjenama zara. dari bercakap ayat melayu klasik ke perkataan2 carutan bergaya urban. dari hanya mengenali kedai runcit mak cik gayah tetapi sekarang hampir semua disco2 di kl sudah di kunjungi. dari hanya mengenali teh o ais limau tetapi sekarang sudah mengenali dan merasa arak serta wine. dari hanya mengenali panadol rm1.20 sepapan tetapi sekarang sudah menjadi tokan pil2 khayal yang bersepah di disco. dari berkopiah di kepala tetapi sekarang sudah pelbagai warna di siram kat rambut. tapi alangkah sedih nya jika orang di atas itu datang nya dari keluarga yang di anggarkan tidak berkemampuan untuk mengikuti perkembangan gaya urban ini. kesian mak bapak dorang. penat2 cari duit kasi kat anak tapi bole pulak bantai enjoy macam anak orang kaya. kalo mak bapak dorang kaya, tu lain citer rr.

tapi di atas bukan tujuan entri ini di tulis.

minggu lepas aku lepak dengan kawan sekolah lama aku. mmg lama gile tak jumpe. aku pon tak berapa tau sangat perkembangan kawan2 sekolah lama ni. aku lepak dgn dia sambil borak2 hal tentang kawan2 lama ni. pastu dia pon citer pasal sorang mamat ni. mamat ni mmg aku rapat dgn dia masa sekolah dulu. dia mmg agak skema dan mementingkan perasaan gadis. kire gentleman la. tapi itu dulu.

cik s : weh ko nak tau tak fit. si A tu sekarang dah lain dowh.

aku : aik lain ape pulak. dia korek idung pakai kaki ke sekarang?

cik s : bukan rr. itu ari aku lepak dengan dia tau. dia tu sebok gile tanye aku pasal aku dengan bf aku. dia tanya ade tak aku buat xxx dan yyy dan zzz dengan bf
aku. benci gile aku. ( maaf terpaksa di censored kan sebab itu ayat lucah )

aku : laa ko biar betul bai. pesal dia tanya ko macam tu?

cik s : betul dowh. pastu dia siap tanye cane keadaan mase aku buat xxx dan yyy dengan bf aku tu. best ke tak buat bende tu. sume2 tu la.

aku : eh pesal dia nak tanye ko macam tu pulak bai?

cik s : mane aku tau dowh. aku tak nak rr cite. bende privacy kott. pastu dia bole sound aku balik pulak. dia kate " alaa kite da besar kott. dah boleh buat anak dah. citer je laa. aku nak tau gak cane ko mula2 buat dengan bf ko "

aku : pergh agak kuang ajo jugak la mulut dia tu kan.

cik s : betul dowh. aku pon menyirap gak rr dengar dia cakap macam tu. pastu bila dia tengok aku tak nak cite, dia cite pulak pasal dia.

aku : haa dia cite ape?

cik s : dia cite r pasal dia main dengan skandal dia, pastu ade banyak gak r skandal, bole kate mane2 pegi pon ade orang minat kat dia pastu skandal pastu main. dia siap cite pulak cane dia foreplay pastu xxx. bodo sial mamat ni.

aku : mak aii. poyo gile si A ni sekarang.

cik s : betul bai. pastu dia siap cakap " erm hensem gile aku ni kan. g mane2 pon ade orang nak kat aku. susah betul jadi orang hensem ni. tapi lepas da main aku blah rr. name pon skandal kan. hahaha. "

aku : da lain sial mamat ni. dulu skema je. g kelas pon pakai songkok. pastu selalu mengaji kat surau. sekarang siap ade skandal pulak. siap bangga pulak da jadi rosak macam tu.

cik s : tu laa. aku pon da menyampah gile dengan mamat tu.

2 ulasan:

niEna laNiy berkata...

awk..
tue namanye culture shock!!
abaikn jeee
yg pntg kite x tergolong sama ngn mamat yang konon hensem 2

Fit berkata...

btul tu. dia tu memang x hensem. tapi dia perasan dia paling hensem kat muka bumi ni. tu yg membuatkan aku meng fuck kan budak tu.