Rabu, Februari 11

aku dah bosan!!!!


gambar tu takde kena mengena dgn apa yg aku nk cerita ni..sebenar nya, aku dah bosan dgn keadaan politik kat malaysia skrg nih...makin teruk!! bukan nya aku nk kate dulu punye politik ok tp dulu perjuangan politik dorang hanya untuk kepentingan rakyat ( bg aku laa ) tp skrg ni korang tgk la sendiri...semuanya nak rasuah...untuk terpilih sebagai calon parti, kena rasuah..untuk menang dalam election, kena rasuah..da terpilih sbg adun, rasuah lg untuk jd menteri atau sekurang2 nya ade opis sendiri kat Putrajaya..semuanya memerlukan duit..dan duit untuk merasuah itu adalah duit rakyat..korang yg kaya semakin kaya..korang yg miskin tetap akan miskin..benda ni dah menjadi satu adat dalam politik..yg lg teruk, ada insan ni terpaksa gunakan nama pak mertua dia untuk menang election..sama ada dia x yakin bole menang atau dia ni mmg jenis duk bwah ketiak pak mertua, tu aku x tau..

skrg ni pulak pasal kes lompat2 katak..benda ni bukan benda baru dalam politik..dulu pon penah gak jadi kes lompat katak nih..tp yg kelakar nya ialah " ko lompat masuk parti aku boleh, tp ko x boleh lompat balik masuk ex-parti ko"..haha what the fuck! da terang2 ko amek org yg khianat parti sendiri..so ko x leh expect dia akan setia kat parti ko..org yg tak setia ni laa yg rakyat bg kepercayaan untuk jd adun..tup tup dia lompat blk kat ex-parti dia tuh..org mcm ni layak ke nk jadi pemimpin?? aku x tau laa dia da di rasuah untuk menjilat muntah sendiri tuh..tapi yang nyata nya org mcm ni x leh dipercayai..

pastu pasal kes menghina sultan..siap ada org yg budget power tuh nak saman sultan..what the fuck!! ko ingat ko bagus sgt ke nak lawan cakap sultan..sultan tu lambang kedaulatan org melayu..yg sedih nya ada pulak org melayu bodoh ni yg nk lawan dan menghina sultan..mana letak nya otak korang?? disebabkan perbezaan fahaman politik, korang nak berbalah sesama kaum sampai sanggup menghina sultan..jadi aku rasa politik ni bukan nya digunakan untuk membentuk perpaduan kaum, tapi demi untuk memecahbelahkan sesama kaum..sedar lah wahai melayu..jgn di sebabkan org macam korang nih, malaysia di takluki oleh bangsa lain..pastu baru nak menyalahkan sesama sendiri..bangkitlah melayu..jgn mata tu di gelapkan oleh politik wang yg kotor tu..

kalau nk berpolitik, gunakan sebaik2 anugerah Tuhan iaitu akal fikiran untuk menentukan siapa yg layak dan berhak untuk memimpin rakyat..

salam

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bobok oh gemok oh