Ahad, November 8

Poker Face Ma~ Ma~ Ma~ Ma~~



Kesengalan seorang penyokong bolasepak di Malaysia

Pada suatu malam, seorang pemuda yg sgt nerd orgnye sgt gembira kerana dpt tiket free (walaupun memang xpyh byr pon untuk masuk) untuk menyaksikan satu perlawanan bolasepak antara 2 team bola yg sgt biasa teamnye (perlawanan bolasepak antara sekolah rendah daerah selayang)..biasala, first time die tgk match kat stadium selayang..die sgt meminati salah satu team itu..(sebab pernah sekolah di situ)

Sebelum perlawanan, die membeli air (air soya, campur cincau dan sedikit air bandung) untuk minum yg di isi dalam plastik berharga 50 sen. (korang taula yg mcm mane kan)..

jd perlwnan pon bermula.. sepak sana...sepak sini... akhirnya team tu men tgh2 je,satu pon tak ke kwsn petak penalti lawan..(anda dpt rasakan betapa boringnya perlawanan itu (mane xnye, budak2 men)..jd begitula keadaannya sepanjang 40 minit (budak sekolah rendah men hanya 50 minit)..tapi pemuda itu sgt gembira dan ada kalanya marah, menjerit2 pada team kesukaannya mcm nak pecah tekak..(walaupun penonton hanya dia dan ibubapa2 yg sejemput aja)

tetiba, pada minit ke 49, seorang striker (team lawan) telah mendapati keeper (team kesukaannya) berlari menjadi striker kerana melihat teamnye sgt sengal dan pergi menuju kehadapan..segara merampas bola lalu merembat dari tgh padang.. pemuda itu sedar pada keadaan itu, lalu menjerit menyuruh keeper tersebut lari menyelamatkan bola dari di sumbat gol.. tapi apakan daya, keluasan padang terlalu jauh menyebabkan keeper tersebut xsempat lari balik ke kotak penalti.. dan GOLLLLLLLL!!!!!!! 1-0..Terus referee meniupkan wisel penamat..

pemuda itu terus menangis dan marah.akibat terlalu bengang dan kecewa melihatkan kesilapan keeper tersebut, dengan tekad (yg sgt membara hatinya) mengambil keputusan untuk membaling air ke padang..ini kerana hanya satu yg bermain di kepalanya dan ditangannya (pernah tgk org baling botol kat pemain waktu match kat tv kerana frust).. dengan sekuat hati,membaling air dalam plastik yg dibelinya td.. tp apakan daya, air itu jatuh betul2 atas kepala seorang lelaki yg sgt sasa bernama Malik Noor (parent bdk2) satu row didepannya..dengan sgt marah tahap incredible hulk, mengoyakkan bajunye (cara Hulk Hogan) dan memakai minyak pada badan, menjerit kepada org belakang, mencari2 nak patahkan tgn orng yg baling air itu

melihatkan keadaan itu berlaku, pemuda itu terus memandang kebelakang, kononnye mencari2 juga org yg membaling air itu..pemuda itu ingat die sudah selamat dgn trick itu, tp apakan daya, die duduk di tempat duduk paling atas sekali... die menoleh utk melihat pada lelaki itu balik, tp lelaki itu trus hilang dari tmpat duduknya. Dengan lega pemuda itu ingat die sudah selamat kerana melihat lelaki itu sudah tiada lagi..lalu berdiri dan ingin balik ke rumah..rupa2nya, lelaki itu tadi berada disebelahnya.. terus lelaki itu menerkam pemuda tersebut, mengangkat dan membalingnya seakan2 patung Barbie Doll (berat pemuda itu hanya 45kg)..lalu membuat F-U(cara john cena) dan pedigree (cara triple H)...lalu lelaki tersebut pinned pemuda itu dan mula mengira 1 2 3 dan mengisytiharkan dirinya sebagai pemenang dan menjulang tali pinggang kejuaraan..pemuda itu terdampar di situ dan mengalirkan air mata..dan di situ juga berjanji akan menukar minat dari bola sepak ke Dota All Star..

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

iyolah bobok...

rashid ahmad berkata...

the dato': sial kan ko azizi, aku yg post tu..
bok plak dpt name...
penat ni tulis mengarang..
3 hari 2 malam x tido

Bok Aizad berkata...

tu la. aku da cakap.rajin2kan mengepost. kan dah org tersilap. haih~ nasib baik mu kalah.

Tanpa Nama berkata...

sapekah engkau makan budak???.....
aku memang tau bobok tu pemalas sejak azali...