Ahad, Oktober 11

konserto terakhir pt2.

hari itu tenang seperti biasa. cuaca yang indah. aku juga seperti biasa akan menunggu bridget di luar sekolah. untuk berjalan kaki ke rumah bersamanya. sudah hampir setengah jam aku menunggu bridget.

sudah 45 minit. masih tiada kelibat beliau. aku mulai resah.

aku mencapai handphone dan menghubungi bridget. tiada jawapan.

aku pulang ke rumah. berjalan kaki. sorang. runsing.

keesokkan harinya, aku menunggu bridget lagi di luar sekolah. untuk pulang ke rumah bersama. aku menghubunginya dan tiada jawapan.

runsing.

lusanya, aku menunggu bridget di luar sekolah. untuk pulang ke rumah bersama. aku menghubunginya dan tiada jawapan.

runsing.

handphoneku berbunyi. aku mendapat mesej. dari bridget.

"am going back to US for good. sorry for not telling u much earlier. i love u but i think this is going to be my goodbye. u will be missed very much. thanks for being my good friend and lover. goodbye."

hari itu, awan menitiskan hujan. dan aku berjalan pulang ke rumah. sorang. dalam hujan. berbackgroundkan lagu crown of love dari arcade fire.(untuk tujuan penghayatan yang lebih.)

tanpa sedar, aku sebenarnya berjalan di tengah jalan raya. aku terdengar bunyi hon. semakin kuat. dan aku terlelap.

bersambung..

1 ulasan:

Farhana Ahmad berkata...

aku menunggu sambungan cerita ini. :)