Sabtu, Jun 13

putik kapas.


malam itu, malam penghabisan. malam membalas dendam. malam yang dinanti setiap tahun.

aku: "wei, camne malam ni? ape plan? simple plan?"

encik fit: "mane aku tau. ko rase nak buat cmne?"

aku:" aku rase kite kene sorok kat port baekk punye. awek die da mesej aku da suh plan baek2. jgn rosakkan malam ni. anggap ianya pertempuran terakhir kita!"

encik izzat: "camtu? bestu bile nak jalan ni?"

encik amin: "ya. bila? aku dah ngantuk."

aku: "ok awek die dah suruh ready sekarang. dah2 jom."



sesampainya di tempat kejadian...



vrooomm.... vroooomm..

encik izzat: "korang dengar bunyik moto dia?"

kitorang: "dengar."

encik fit: "ok bitches. get in ur position. tak ready kene sepak."

maka kami menyorok di satu sudut yang mana sukar dilihat manusia berambut nipis. dan kami menanti. menanti untuk beliau turun dari motor. dan kami menanti ibarat kombat.

dan secara tiba-tiba terdengar suara syahdu.

encik makan budak:" dah la tu. cukup-cukup la tu. aku dah tau lame dah plan korang nak baling telur ngan tepung ni. amin dah kantoikan plan korang depan aku tadi mase aku lepak ngan dia."

kami tecengang. telur nutri plus omega3 sebanyak 10 biji yang berharga rm4.70 tersudut sepi di tepi. dan tepung. dan air mineral. dan kami terasa ingin melempang muka sendiri.

dan dari satu sudut, terlihat encik amin tersenyum riang. indah dan comel mukanya. seperti tidak bersalah.

melihatkan muka hampa yang dibuat kami, encik makan budak terasa bersalah.

encik makan budak: "yela. yela. baling la cepat kat aku. cepat la. aku dah redha dah ni."

dan mentari muncul lagi bersama berbiji-biji telur ayam di udara simbolik kepada satu tahun kehidupan yang perlu dilalui. dan pecahlah telur itu di muka beliau ibarat bayi yang kurang rambutnya. dan dengan sekali balingan tepung cap sauh, encik makan budak menjadi lempeng.

dan malam itu menjadi nostalgia. sehinggalah...

"hahahahahha. padan muka ko. padan muke ko!!"

burrrrpppppppppppp!!!!

suasana sunyi. adakah sendawa dari langit?

oh bukan. kelihatan seorang lelaki tidak berbaju dan berkepala botak bermuka kombat datang kearah kami. dan berdekatan terdapat seekor kucing sedang bermain. beliau mengambil kucing itu. memeluknya, lantas mendekatkan kucing itu di mukanya. sambil menutup mata, lelaki itu ibarat sedang mendodoi seorang anak kecil. dan beliau berkelakuan begitu di depan kami yang sedang hyper membaling telur. dan kami tercengang. lalu beliau membaling kucing itu ke bawah, lantas menyepak tin minuman yang turut berada di situ sambil kembali berjalan ke arah tengah jalan raya. dan sambil melawan arus, lelaki itu cuba menahan kereta yang sedang meluncur laju di jalan raya. tanpa berbaju. dan menurut encik izzat(yang mana seorang pemerhati yang sangat extreme), lelaki itu berjalan tanpa memakai zip seluar. dan sambil memegang ranting kayu.

APAKAH???

p/s: selamat hari jadi yang ke 23 kepada encik makan budak. semoga bayangan abang botak tidak menghantui hidup kau untuk tahun ini.

2 ulasan:

makanbudak berkata...

huhu..aku terasa sgt terharu dan berbau seperti kolonel sanders. semalam aku tersenyum sprti gambar kolonel yg disukai ramai itu..terima kasih byk2, moga2 kita dapat bermesyuarah, bermuzakarah dan bermuqabalah bersma2 pada hari jadi bok pulak selepas ini..wah..ha..ha

palidahtentukacak berkata...

haha nice one abg rmbt nipis..happy belated birthday bebeh..sori tak dpt join ye syg..nnt jumpe ako bg kao jilat bontot..

p/s:tahniah kpd encik amin berjaya mengantoikan plan mereka dgn lebih awal