Khamis, Ogos 14

keliru.


aku seorang pelajar di salah sebuah universiti yang agak terkenal bukan dari segi akademik namun dari segi nilai komersialnya. banyak filem dan drama di Malaysia membuat pengambaran di tempat belajar aku. malahan, seorang artis indonesia yang terkenal di sini(tapi di Indonesia, artis ini ibarat pelakon murahan saja, bak kata seorang rakanku dari Jakarta) juga memilih universiti ini untuk melanjutkan pelajaran.

benar, ramai beranggapan universiti tempat belajarku amat menyeronokkan. bagi lelaki-lelaki normal, kehadiran gadis-gadis yang cantik dan seksi di sini boleh menyemarakkan semangat belajar mereka(dan menaikkan libido masing-masing). kepada yang songsang, jangan risau, di sini kelibat lelaki memakai skirt juga sering kelihatan, golongan anda tidak terkecuali.

aku? hmm.. aku sering tidak ke kelas. pada ketika aku menulis post ini, aku tidak ke kelas walaupun sepatutnya sekarang aku berada di dalam kelas. alasan aku hanya satu; malas. malas ini bagai satu penyakit. satu ketagihan. satu nikmat yang dapat aku rasakan. ibarat kau makan rendang kering bersama pulut kuning. atau steak bersama kuah black pepper. atau bersukan kemudian meminum air 100 plus. atau kau dapat melunaskan libido kau.

malas ini ada baiknya. disebabkan malas aku dapat menulis post ini. disebabkan malas, teknologi semakin berkembang. wujudnya kereta, email, lif, kapal terbang, lori, mesin basuh dan sebagainya. semuanya berpunca dari sikap malas.

oleh itu, jika anda tidak dapat datang ke kelas, atau tidak menyiapkan assignment anda, anda tahu apakah jawapan terbaik yang patut di berikan kepada pensyarah anda. "SAYA MALAS!!".

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ohh ni ke pakcik limkokwing? setuju dgn MALAS !

Bok Aizad berkata...

beliau lah lim kok wing. muka dia penuh dengan kemalasan, menjadikan beliau sebagai idola aku.