Ahad, September 6

jaket baldu.

statik. di atas meja. tersuluh lampu di atasnya. sepi.

memasuki pintu dari luar. pipinya basah. matanya merah. resah.

meraung dan meracau. menghidupkan televisyen. membuka saluran yang tidak wujud. hitam putih berganti. dan kadang berwarna warni.

memecahkan tombol pintu. menyepahkan ruang tamu.

melukakan diri. membuat kesan seretan di lantai menggunakan darah.

mencelup tapak kasut dengan darah.

menumbuk muka sendiri.

seorang jiran terdengar kekecohan lantas berlari menghampiri. kaget.

jiran menjerit. "APA BERLAKU PADAMU?!"

"AKU MAKAN BATU. AKU MAKAN KAYU. AKU MAKAN POKOK. DAN AKU BUKAN DARI KAU DAN AKU BUKAN LAYAK DEMI KAU. AKU BERKAWAN DENGAN SYAITANMU DAN AKU PERNAH MENARI BERSAMANYA."

"DAN INI IALAH JALAN KELUARKU."

menghampiri objek di atas meja yang disuluh. menarik picu kearah kepala. dan bunyi letupan bergema.




sigh.

1 ulasan:

mokcikKantinSekoloh berkata...

aishh..innalillah..~!