Ahad, September 6

20 class a cigarettes.

masa aku kecil dulu, aku rasa dunia ni indah sangat. macam kau tengok kartun di tv. kau rasa dunia ni bebas. tiada sempadan.

bila dah besar, bila tengok berita atau baca surat khabar, aku mula merindui zaman-zaman kanak-kanak.

sebab, aku rindu zaman di mana aku tak perlu risau masalah perkauman, masalah politik, masalah harga minyak, masalah seludup gula dan lain-lain.

zaman di mana tiada masalah diselesaikan dengan mengusung kepala lembu dan memijaknya dengan niat menghina tuhan kaum lain.

zaman di mana aku tidak perlu risau untuk belajar bahasa mandarin untuk bekerja.

zaman di mana mereka membayar untuk mendapatkan tanah, bukannya meminta pampasan di atas tanah yang mereka yang sebelum ini mereka curi untuk membuat penempatan.

satu malaysia? lama lagi kot. klik sini untuk bukti kecil.

3 ulasan:

.rafiq. berkata...

ada tak rumah coklat? dari dulu aku berangan nak makan rumah tu.

Tanpa Nama berkata...

satu malaysia yang tak logic! lagi tak logic bile tibe2 bole ade "bangsa malaysia". wth! bangsa melayu sudah. sengal lah ketua negara!

Bok berkata...

kepada .rafiq.: takde la bang. saya pun cari gak rumah coklat. tadi pergi pasar ramadhan takde.

kepada Tanpa Nama: i second that.