Rabu, Jun 30

Xia Xuan Tze



aku telah melihat di kotak bergambar aku td..discovery channel..

program tu telah memunculkan cerita bagaimana sistem jalan raya dan pengangkutan di China..

setelah melihat program itu, pandangan ku terpancar sebentar pada suatu ketika..

"Chinese people in Mainland usually buy cars in cash..they bought their car relatively in a day to where they usually search for the right car for hours and sometimes they take more than 12 hours.. "

aku terpikir di mana encik bok telah memberitahu pengalamannya ketika berada di mainland China..

encik bok: ko tau tak hari tu aku g china, smpi sane aku terkejut..ko mesti fikir orang china ni lopek, ha...(nada kejutan)..ferrari dengan volkwagon aje yg ade di jalan raye..

wow......bagaimane agaknye dorang beli ferrari..? pakai t-shirt pagoda, sluar jeans smpai takat lutut, smpai but phua chu kang dan berjalan smbil mengorek hidung..

chinese mainland: aa..tauke ar, mau bili satu fellali 485 yang balu tu ar..belapa ar halege?

dealer: hmm..that cost about CNY6.5million, sir

chinese mainland; oo..talak manyak la tu..kejap ye..(smbil mengeluarkan walkie talkie)..ello ar ah beng, lu bagi undut skit loli aku tu..undut skit lali..ok..ok..bg tulun luet2 dari loli tu..ha..toke ar, ni luit tu..sume halege CNY 6.5 luta..wa ale luet, lu bagi wa kete fellali yg wa suke..oh ye, wa nak plet 8888888 kat fellali wa sbb wa sangat kaye

Tiada ulasan: