Jumaat, Disember 12

congo.




pengakuan seseorang(dipetik dari akhbar. ayat diubah sedikit demi menambahkan riang di hati):

"saya rasa saya malang. sejak dari bangku sekolah, saya tidak popular di kalangan kawan lelaki dan wanita. saya pernah menyukai seorang perempuan ini tapi seperti dijangkakan, saya dikecewakan. adakah kerana rupa saya? ini kerana ketika di universiti, saya pernah cuba berkenalan dengan seseorang yang tersalah call hp saya. pada awalnya amat indah namun selepas saya mengirimkan gambar saya kepadanya, lantas dia berkata sebenarnya dia sudah berpunya. ini membuatkan pelajaran saya terganggu. saya malu dan terasa ingin menyepak muka sendiri. apa patut saya buat?"

jawapan dari pakar motivasi:

"anda kena positif. sesungguhnya kita tidak boleh mengalah. ingatlah bahawa tuhan menciptakan seseorang itu cantik dan kacak sedia adanya. cuma mungkin buat masa sekarang masih belum lagi yang perasan perkara itu pada kamu. dan jika anda masih lagi belajar, lebih baik anda tumpukan perhatian kepada pelajaran dahulu. ingatlah bahawa tuhan menciptakan rezeki itu kepada setiap makhluknya dan rezeki itu berada di mana-mana."

jawapan dari aku:

"kau bodoh. kalau aku jadi kau, aku akan simpan nombor telefon perempuan tu dulu. kemudian, aku belajar betul-betul. lepas grad aku pergi cari kerja. lepas tu tunjuk efisien kau dekat depan bos sampai kau dah naik pangkat. pastikan kau pandai bermain politik di dalam pejabat agar kau cepat naik pangkat. dan jika nasib kau baik dan di offer jawatan yang kau rasa membolehkan kau menerima rasuah dari orang lain, cepat-cepat kau ambil. selepas kau dah jadi kaya dan berkemampuan, pastikan kau membeli sebuah nissan fairlady 350z. ataupun nissan gtr, yang mana lebih termampu. dan pastikan kau membeli sebuah kondominium di depan klcc yang dipenuhi pak guard. selepas itu, contact balik perempuan-perempuan yang pernah hampakan kau dahulu. kau ayat balik mereka dan tunjukkan semangat kau ingin berkawan semula dengan mereka. kemudian ajak mereka keluar. kalau ada dari mereka yang sudah berkahwin lagi bagus. ajak sahaja mereka keluar. sesungguhnya kau sudah ada kereta dan rumah yang boleh membuatkan mereka terpegun dan melupakan seketika teman lelaki atau suami mereka. selepas kau bawa keluar, bagi mereka mabuk, dan bawa ke kondominium kau yang dipenuhi pak guard itu. jangan risau, kebiasaannya kondominium mewah yang di penuhi pak guard jarang diserbu pihak jabatan agama islam. kemudian, kau paham-paham sendiri la. kemudian ketika si dia sedang tidur tanpa berpakaian, tangkap gambar mereka kemudian hantar gambar tersebut kepada teman lelaki atau suami mereka. teruskan perbuatan ini sehingga kau sudah benar-benar berpuas hati. ingat, rupa tidak menjamin apa-apa. yang penting ketebalan poket kau dan kematerialistikan perempuan itu sendiri."

sekian, terima kasih.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

u r such a jerk ! hahahaha . tapi pompuan mcm tu mmg kene ajar . memilih rupa je ! ape die ingat die con sangat ke !

eee ! tak suka judge org dr luaran tao !

Bok Aizad berkata...

mmg betul! aku judge org dari segi dalaman! adakah jantung beliau masih berfungsi, apakah warna paru-paru beliau merah ataupun hitam, dan samada saraf tunjang beliau masih berfungsi.

teRi berkata...

mcm gampang.. siot la..
pasni u nak wat kt i cmtu..
ohh..
nyesal i tinggalkan u..
jgnla amik gmbr bogel i..
i tak rela..
tp kalo gmbr kite bdua bogel, takpe la..

auwwwwwwwww!